Bogen – Bliv en gladere kollega

Bagsiden:
Mange har svært ved at tage imod ros og bliver f.eks. mistænktsomme, pinligt berørte eller flove.
Den, ros man tager imod, opbygger selvværdet og giver energi. Mange tager ikke imod ros, og
Deres selvværd vokser derfor ikke. Nogle er nervøse for at rose andre, fordi de f.eks. er bange for at blive
mistænkt for at have skjulte motiver. Ros, der bliver taget imod, bliver husket resten af livet, og
det er meget værdifuldt for ethvert samarbejde.
Det er en stor kunst at formulere kritik, så modtageren bevare selvværdet. Mange har svært ved at modtage
Kritik, fordi de tager den for personligt. Det kan medføre, at de f.eks. bliver aggressive eller tager afstand.
Dem, der har et lavt selvværd, er endnu mere følsomme over for kritik end dem, der har et højt selvværd.
Har man ubearbejdet psykisk materiale på lager, kan det blive aktiveret, når man får kritik og ros.

Det fremtidige arbejdsliv er præget af mange forandringer, som medføre en masse kritik og ros.
Derfor er det vigtigt at rose og kritisere optimalt, så alle bliver tilfredse.

Bliv en gladere kollega er fuld af ny inspiration og forslag til, hvordan man kan rose og kritisere, så
den enkelte får mere overskud og forøger sin følelsesmæssige intelligens.

I bogen er der mange gode råd om at blive en bedre kæreste, som også har en stor betydning for
Kollegaernes energioverskud på arbejdet. Mange af de fejl, man laver over for sin kæreste, laver man
Også over for sine kollegaer.

Comments are closed.